KANCHANABURI - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Thomas en Sandra - WaarBenJij.nu KANCHANABURI - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Thomas en Sandra - WaarBenJij.nu

KANCHANABURI

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Sandra

16 Juni 2007 | Thailand, Chiang Mai

Hallo mensen,

We hebben in Bangkok een leuke tijd gehad, we hebben een hoop gezien, leuke dingen mee gemaakt en netjes opgelicht. Precies zoals het hoort, die paar Bath (1bath = 0,02cent)maakt ons toch niets uit.

We hebben een prive chaufeur/gids geboekt voor 2 dagen en daar zijn we de rondreis mee begonnen. We zijn eerst naar de drijvende markt gereden waar "vroeger" heel veel fruit en groenten werden verhandeld voor de locale bevolking. Nu is het een walhalla voor rommel verkopers. Je ziet hier en daar nog wel goed hoe het ooit was geweest en dat is een mooie beleving. Vervolgens weer in de minibus op naar een kokosnoot boerderij waar ze weer van alles volgens de toeriste manier te koop aanboden, we hebben gezien hoe kokos olie en dergelijke werden gemaakt. Er zat ook een kleine orchideen kwekerij aan vast en San was gelijk weer de bekende Jappanner!!! ;-) foto foto!!
Toen San klaar was met foto's nemen konden we door naar een houtbewerkers centrum waar ze echt de mooiste kunstwerken maken van teakhout, olifanten tafels met allerlei bewerkingen, echt super knap en mooi.

We hebben ook de nodige dosis geschiedenis opgesnoven, DE river kwai. We hebben het JEATH (japan engeland amerika/australie thailand en holland) 2de wereld oorlog museum bezocht en dat was best indrukwekkend, wat die jappen allemaal niet hebben gedaan.... pak de gesciedenis boeken maar! De brug was een mooie belevenis en op zich ook een mooi ding maar als je kijkt hoe die tot stand is gekomen pff....

Het hotel waar we bleven overnachten lag in het oerwoud, echt een mooie omgeving en het hotel was ook best. We hebben netjes ruzie gemaakt met de ober en het eten gratis gekregen, ook best.

Volgende dag zijn we om 8.30 opgehaald door de chauffeur, we zijn eerst naar een waterval gereden, en wederom de omgeving was prachtig!!! na dit bezoek zijn we naar een nationaal park gegaan, met in totaal 7 watervallen op verschillende verdiepingen, we zijn tot de 4e gegaan want de rest was stijl omhoog en moeilijk bereikbaar met gewone schoenen ed. Daarna nog een heel stuk door het park gewandeld erg mooi de natuur zeg!!!

S'middags hebben we een wens van Thomas vervuld, we zijn een bezoek gaan brengen aan de Tiger Temple (kijk maar naar animal planet komt het vast voorbij)Daar kon je op de foto met de tijgers, je kon ze ook echt aanraken en aaien!!!!!! echt TOF!!! na dit bezoek zijn we terug gereden naar Bangkok een reisje van een paar uur door de files. We zijn in Bangkok op de nachttrein naar Chiang Mai gestapt en daar zitten we nu dus dit verhaaltje te typen.

Groetjes en tot het volgende bericht.

zie foto's

• 16 Juni 2007 - 09:35

Kimbel:

Hoi Sandra en Thomas,
    Wat een mooie belevenissen en indrukken allemaal! Het begint bij mij helemaal te kriebelen. Van alles te beleven dus! Ik wens jullie nog heel veel reisplezier! Geniet ervan. Liefs Kimbel

• 16 Juni 2007 - 17:18

Oma:

Lieve Sandra en Thomas,jullie foto's bekeken heel indrukwekkend, jullie genieten met volle teugen nog veel plezier en tot het volgende bericht.
    Liefs Oma

• 16 Juni 2007 - 18:01

Wil En Tien:

Die tijger is niet echt ,dat kun je zo zien.Jullie hebben in die paar dagen al genoeg gezien voor de hele vakantie.Mooie fotos,groet

• 16 Juni 2007 - 18:05

Zwaantjessss:

hey lustige rondreizigers !!

Leuk om via deze manier een beetje op de hoogte te blijven !
    En Thom, die tijger is echt wel nep !! hahaa

Goede voortzetting van jullie reis en zal regelmatig jullie 'bijhouden'.
    Veel plezier nog en pas goed op elkaar.

Dikke kus en knuffels, dre, miek en meike

• 17 Juni 2007 - 10:58

Ans En Bert:

Hoi kinders,

Prachtige foto's, volgens ons is die tijger wel degelijk echt!
    Mooie foto van die Orchidee Sandra, is die man in die Ferrari Enzo jullie persoonlijke chauffeur?geniet van alles.

Liefs,
    Ans en Bert

• 18 Juni 2007 - 11:09

Ivo:

Ps foto 4: achteraan is Thomas!

• 18 Juni 2007 - 15:39

M,A,M:

FYI : the fish are still alive !! en ow ja, ze heten nu : Fokke & Sukke

• 20 Juni 2007 - 06:35

Martijn En Sjarena:

Hee Thomas en San,

Klinkt echt supergaaf allemaal!! Jullie vermaken je dus prima. Geniet ervan voor je het weet ben je weer in dat saaie Nederland!!

Groetjes,

Martijn en Sjarena